theater_kiev (theater_kiev) wrote,
theater_kiev
theater_kiev

№3 Театральний щоденник "Тижня актуальної п'єси". Читки

Мета щоденника: (Огляд семінарів) Зафіксувати і структурувати в пам'яті інформацію отриману на семінарах. (Огляд читок) А також стенографічний огляд читок, з метою виділення основних критеріїв при оцінці п'єс і їх розборі.
Особиста мета: навчитися писати лаконічно і швидко. Відмежувати власне враження побаченого від суто журналістського сприйняття.


Третій день читок порадував доволі веселими п'єсами.

“Осколки” Дан Воронов

IMG_9671

Ця історія починається в 2013 році, хлопець не може знайти своє місце в житті і заняття. Він переїжджає з міста до міста, починаючи від бандитських/гопницьких розборок в Донецьку, а через рік він опиняється у Львові і, абсолютно без ніяких ресурсів, починає там свій бізнес. Він досягає певного успіху, осідає і навіть має намір створити сім'ю. І ось, вже 2016 рік він на морському узбережжі слухає тренінги йогів на фестивалі та теж якось не особливо проникається їх ідеями. П'єса закінчується тим, що хлопець стоїть на колінах біля пам'ятника на цвинтарі, заряджає пістолет і робить вистріл в повітря.

Обговорення: розбита людина, яка не може себе знайти; можливо, кіносценарій.

Більшу цікавість викликали ті обставини в яких відбуваються події: пам'ятник Чорновецькому, розподіл України на штати, засилля влади християн у Києві, чим сам герої і події в його житті. Бо він однаковий, такий же як і багато сучасників зараз. Світ змінюється, цікаво змінюється (але не розкрито як саме, немає якихось деталей цього нового світу в якому він живе, дані лиш загальні обриси, натяки), а герой такий же розгублений.

“Пітчинг” Віталій Ченський

IMG_9673

Майже безконфліктна, побутова п'єса в якій молода пара вирішила розказати батькам, що вони хочуть народити дитину в досить оригінальний спосіб - розігравши перед ними сценку (як в дитинстві). В першому акті розповідають про те, як вони приймали це рішення,а в другому, як вони собі уявляють подальше життя. Виявляється, що дитину дуже сильно хоче вона, а він апатичний і навіть не знає чи захоче займатися малюком, вона з цим згодна, а от тещу такий нетурботливий зять явно не влаштовує. Вони довго сперечаються приводячи різні доводи, а в кінці маємо хеппіенд.

Обговорення: п'єса схожа на семінар по психології, немає дії або перевороту в свідомості персонажів, Герої відстоюють свою стратегію любові. Піднята проблема відповідальності чоловіка і показано, як діти сідають на шию батькам.

Дуже актуальна тема народження дитини молодою парою і міри їх спільної відповідальності за це рішення. Наочний приклад того, що якщо проблема є то треба просто сісти і обговорити її, як і будь яке важливе рішення.

З минулорічного "Тижня актуальної п'єси 2012" мені запам'яталося тільки 2 п'єси, і одна з них була саме Віталія Ченського "Міні п'єси". Там було описано три різні пари, одна зізнавалась в коханні і її нудило через 3-4 речення, другу не пам'ятаю, а третя описана вище, але просто як діалог пари, що думає про перспективу народити дитину. Тоді драматургу порадили взяти одну з історій і розкрити її повніше. Він прислухався. Сьогоднішню п'єсу я і не згадаю, а попередньо згадували і інші глядачі на обговоренні в цьому році. Тож більше віри в себе Драматурги, якщо ви відчуваєте, що написали правильно і має бути саме так!!! Те, що на читках часто дають купу порад і радять як робити краще - не панацея. Вірте в себе і будьте певні!


“Кладовище” Олексій Доричевський

IMG_9676IMG_9675

П'єса мюзикл з філософським підтекстом про сенс життя і те що реінкарнація неможлива доки ти не усвідомиш, що не зміг зробити в цьому житті. Всі трупи-герої в процесі вистави розбиваються на пари, але не можуть так жити довго і щасливо, бо нарешті один з них знайшов розгадку того як найскоріше їм всім згнити і реінкарнуватися.

Обговорення: можна поставити в Тюзі, веселий мюзикл зі співаючими трупами, п'яними гробовщиками, п'єса трохи натягнутий щасливий кладовищенський кінець, вона є життєстверджувальною, за легкою формою приховано глибокий зміст, стьоб над пафосом.

“Зустріч одногрупників” Андрій Бондаренко

Хлопець дізнається що його направляють на роботу в Німеччину з усіма умовами (квартирою, машиною і достойною зп), одна проблема він має одружитися. Дівчина з якою він зустрічається не просто його не любить а ще й виявляється рідкісним стерво. Він починає зустрічатись з другою, потім з третьою. В результаті споглядаємо купу інтриг і особистого з'ясування відноси. Наприкінці головна героїня (його стервозна подружка), виголошує довгий монолог чим пояснює подрузі суть своїх інтриг і маніпуляцій, цим вистава і закінчується.

Обговорення: добра львівська дружба, занадто хитрі і розумні дівчата.

Серіальність сюжету з міняючимися парами, не зрозумілі мотиви головної героїні, бо якщо вона хотіла допомогти подрузі відвадивши від хлопця чергову пассію і цим дала їй можливість поїхати закордон, то чому вона в той же час звільняється з роботи і дає рекомендації цій же подрузі на своє місце? Могла ж просто звільнитись. Виглядає як два альтернативних фінали п'єси в одному.
Tags: Театральний щоденник, Тиждень актуальної п'єси, читки
Subscribe

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments